iOS vs Android Która platforma jest odpowiednia dla Ciebie?

Co zrobisz, gdy zdecydujesz, że stworzenie aplikacji jest właściwym rozwiązaniem dla Twojej marki, aby rozwiązać swoje problemy biznesowe? Kiedy zaczniesz planować swoje wymagania techniczne, musisz zdecydować, na jakiej platformie chcesz się rozwijać, ale jak zdecydować, która platforma jest odpowiednia dla Twojego produktu?

Dzięki iOS i Android posiadającym 97 procent globalnego udziału w rynku telefonii komórkowej, idealnym podejściem do tworzenia aplikacji mobilnych jest zbudowanie i uruchomienie obu platform. Jednak nie zawsze jest to możliwe – ograniczenia, takie jak czas, budżet i zasoby, mogą uniemożliwić rozwijanie obu systemów jednocześnie. Zamiast tego możesz najpierw rozważyć uruchomienie na jednej platformie, a następnie wprowadzić drugą w późniejszym terminie.

Każda platforma ma pewne zalety, dlatego ważne jest, aby zrobić odpowiedni research, aby zrozumieć, który system operacyjny jest odpowiednio dostosowany do osiągnięcia celów produktu.

Nie wyznaczyłeś swoich celów produktowych? Dowiedz się więcej o tym. Konsultanci Akanza ustanawiają ukierunkowaną na użytkownika wizję produktu i wymierne kryteria sukcesu w celu zwiększenia zwrotu z inwestycji. Porozmawiaj z ekspertem mobilnym już dziś.

 

Android on table

 

Ten artykuł jest przewodnikiem porównawczym badającym zarówno system iOS, jak i Android w czterech kluczowych obszarach: odbiorcy, monetyzacja, harmonogram projektu i budżet, aby pomóc Ci zdecydować, czy iOS czy Android jest właściwym wyborem dla Twojego produktu.

Odbiorcy


Od razu zauważalne są różnice między użytkownikami systemu iOS i Android. Aby wybrać idealny system operacyjny, musisz określić, jaki cel końcowy ma osiągnąć Twoja aplikacja, a także, która grupa odbiorców jest ważna dla Twojego modelu biznesowego.

Android ma największy globalny udział w rynku na poziomie około dwóch trzecich i generuje więcej pobrań aplikacji niż iOS. Sensor Tower informuje, że Google Play Store zanotował około 75,7 miliarda zainstalowanych aplikacji na całym świecie w 2018 roku. Podczas gdy Android może notuje więcej pobrań, użytkownicy systemu iOS wykazują wyższe wskaźniki zaangażowania i wydają więcej na aplikacje i zakupy w aplikacji.

Ponadto Android jest bardzo popularny w krajach o niższych dochodach i rozwijających się, podczas gdy użytkownicy iOS żyją w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej. Użytkownicy iOS są również zazwyczaj młodsi z wyższymi dochodami i wyższym wykształceniem.

Monetyzacja


Twoja strategia zarabiania odgrywa dużą rolę w określaniu, która platforma ma zostać opracowana jako pierwsza. Każdy system operacyjny dobrze nadaje się do przeciwstawnych strategii monetyzacji. Z punktu widzenia przychodów dobrze wiadomo, że aplikacje na iOS zarabiają więcej. Mimo że Apple ma mniej użytkowników i generuje mniej pobrań aplikacji, App Store przynosi znacznie więcej przychodów. Pod koniec 2018 r. Apple App Store wygenerował o 88% więcej przychodów niż Google Play Store. Jeśli zamierzasz zarabiać na modelu subskrypcji lub zakupie w aplikacji, iOS jest bardziej lukratywną platformą. Z drugiej strony aplikacje na Androida mają tendencję do skutecznego zarabiania na modelu opartym na reklamach.

Pomimo znaczącej przewagi iOS w przychodach, Google Play Store odnotował wzrost wydatków konsumentów o 27,3 procent rok do roku.

Harmonogram projektu


Jak szybko chcesz wprowadzić aplikację na rynek? Harmonogram prac nad projektem może odegrać ogromną rolę w określeniu, która platforma jest najlepsza do opracowania na początku. Opracowywanie dla Androida zazwyczaj zajmuje więcej czasu ze względu na dłuższe cykle wydawania i fragmentację urządzeń. Budowanie aplikacji zgodnej z wieloma urządzeniami z Androidem zajmuje zwykle więcej czasu: istnieją tysiące urządzeń z Androidem, które mają różne rozmiary ekranów i wersje systemu operacyjnego.

 

Work plan

 

Mimo że Apple jest właścicielem całego sprzętu i oprogramowania, a urządzeń iOS jest znacznie mniej niż urządzeń z Androidem, urządzenia iOS stają się mniej standaryzowane niż w przeszłości. Od czasu wprowadzenia serii iPhone X, programiści mają teraz więcej rozmiarów ekranu i ograniczeń interfejsu użytkownika do obejścia.

Budowanie na iOS może być czasem szybsze, ale App Store może nie zaakceptować produktu, stosując surowe przepisy i oczekiwania jakościowe. W przeciwieństwie do tego, aplikacje z Androidem zazwyczaj potrzebują jednego lub dwóch dni, aby uzyskać zatwierdzenie, a aktualizacje można przesłać w ciągu kilku godzin.

Budżet


Koszt rozwoju aplikacji mobilnych sprowadza się do zakresu i złożoności projektu; im większy i bardziej złożony projekt, tym więcej będzie kosztować. Nic nie jest nieodłącznie związane z rozwojem systemu iOS lub Android, co czyni go droższym od drugiego.

Mając to na uwadze, jeśli zamierzasz pokryć dużą liczbę urządzeń i wersji systemu operacyjnego, aplikacje będą wymagały więcej czasu i zasobów, a tym samym zwiększą koszty. Jeśli zakres jest bardziej dostosowany do obsługi równej liczby urządzeń i wersji systemu operacyjnego na iOS i Androida, koszt rozwoju będzie podobny.

Podejmowanie decyzji


Ostatecznie twoja decyzja o zbudowaniu na iOS lub Androida sprowadza się do tego, co zadziała dla Twojej firmy.

Jeśli docelowym użytkownikiem jest północnoamerykański, wyższy dochód i planujesz zarabiać na zakupach w aplikacji, prawdopodobnie chcesz najpierw skorzystać z systemu iOS. Jeśli dążysz do stworzenia szerszego, globalnego rynku i planujesz zarabiać na reklamach, Android może być lepszym rozwiązaniem.

Czy są inne opcje?


W niektórych przypadkach aplikacja webowa może być najlepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy. Aplikacje webowe to zasadniczo witryny wyglądające jak natywne aplikacje, ale nie zajmują miejsca na urządzeniu użytkownika. Główną zaletą aplikacji webowych jest możliwość opracowania jednej aplikacji na platformy iOS i Android, o ile może ona działać w przeglądarce internetowej, takiej jak Chrome, Safari lub Firefox. Aplikacje webowe są niedrogim rozwiązaniem w porównaniu do natywnych, są łatwe do zbudowania i stosunkowo łatwe w utrzymaniu. Jednak w większości przypadków aplikacje webowe są znacznie mniej interaktywne i intuicyjne niż natywne aplikacje i nie mogą wykorzystywać sprzętu ani narzędzi.

 

Mobile in hand

 

Ponownie, wybór odpowiedniej platformy dla aplikacji mobilnej zależy od zawartości aplikacji, którą zamierzasz stworzyć, oraz ogólnych celów biznesowych. Wszystko sprowadza się do spojrzenia na rynek docelowy, a także na podstawowe dane demograficzne użytkowników i wybór opcji, która najlepiej pasuje do Twojej firmy.

Nie możesz zdecydować, czy powinieneś wybrać natywny program czy stworzyć aplikację webową? Aby dowiedzieć się więcej o tym , które podejście najlepiej pasuje do Twojej strategii napisz do nas.

 

 


Sprawdź ofertę

Używamy plików cookie

Nasza strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie, których używamy, zapoznaj się z naszą witryną polityka prywatności.

Prosta polityka prywatności

Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookie nasze i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z analitycznych plików cookie wymaga zgody użytkownika.

  • Analityka

    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Głównym celem analityki jest poprawa funkcjonalności witryny lub aplikacji.

    akceptacja
  • Niezbędne pliki cookie

    These cookies are used to provide you with a more personalized experience on our website and to remember choices you make when you use our website. For example, we may use functionality cookies to remember your language preferences or remember your login details.

    wymagany